رسیدن به موفق یت و تمرکز بیش از اندازه روی کسب کار، آن هم در زمان ی که به فکر افزایش هستید،دور از انتظار نیست به شرطی که بتوان از گاهي عادت های غلط دوری کرده آنها را مدیریت بکنید .
راههای رسیدن به موفق یت در کسب کار
ممکن است این عبارت را شنیده باشید که «۸۰ درصد از خوب یت های شما ناشی از فقط ۲۰ درصد از همه تلاش هایتان است.» عبارت ی فوق به روشنی این مورد را بیان می نماید که ۸۰ درصد از کار هایی که ما برای رسیدن به خوب یت انجام می دهیم اهمیت پایینی دارند و به نوعی بیهوده هدر می روند.
در این مطلب قصد داریم ۷ مورد از این کار ها که همان عادت های زمان کش هستند را به شما معرفی کنیم تا شما هر چه زودتر از شر آن ها خلاص شوید.چنانچه می خواهید موفق یت به دست آورید، دو راه پیش رو دارید که یکی از آن ها بدست آوردن زمان بیشتر در طول روز است و دیگری حذف کار های زمان گیری است که در طول روز انجام می دهید. مساله اما اینجاست که بیشتر این کار های غیرمفید بسیار زیاد زود تبدیل به عادتی در زندگی ما می شوند و ما بدون اینکه حتی متذکر باشیم در حال انجام آن ها هستیم و بدون هیچ فکری ممکن است هر روز مرتب آن ها را انجام می دهیم.
زمانی که شما آن کار های غیر مفید را از زندگی خود ریشه کن بکنید و جای آن را با همان ۲۰ درصد از کار هایی که می توانند شما را بیش از این به موفق یت برسانند بپردازید قطعا چیزی شبیه به معجزه را تجربه خواهید کرد و ممکن است دیگر پیش نگویید که ۲۴ ساعت برای یک روز زمان خیلی کمی است. ممکن است هنوز متذکر این عادت ها نشده باشید یا به غیر مفید بودن آن ها ایمان نیاورده باشید، پس در ادامه همچنان با ما همراه باشید تا ۷ مورد از مهم ترین آن ها را با ارزیابی کنیم.
۱. «نه» نگفتن
موارد خیلی ی در زمان کار پیش می آیند که قصد دارند لحظات، دقایق یا حتی ساعاتی از با اهمیت زیاد شما را صرف کنند تا به کار هایی مشغول شوید که از بهره وری شما می کاهد و وقت تمام شدن پروژه شما را با تاخیر مواجه می نماید . یکی از عادات بدی که می تواند زیاد ی از شما بگیرد همواره بله گفتن یا هیچزمان نه نگفتن است، سعی بکنید خیلی راحت با دلایل قانع کننده به یا شخص دیگری که از شما انجام کاری نا ارتباط به پروژه ای که در حال کار روی آن هستید «نه» بگویید.
۲. انجام تمام کار ها با هم
بسياري از افراد حتی با دانستن اینکه در آن کار بهترین نیستند می توانند آن وظیفه را به شخصی بسپارند که در آن زمینه تخصص دارد، اصرار می کنند که تمام کار ها را بایستی خودشان به سرانجام برسانند. این عادت می تواند بسياري که به راحتی می تواند صرف کار های با اهمیت زیاد شود را از شما بگیرد، به جای آن کاری که می دانید در آن بهترین نیستید را به شخصی دیگری در تیم خود یا دستیار بسپارید خودتان روی مسولیت های با اهمیت زیاد تری که نیاز به توجه زیادتری دارند تمرکز بکنید . حتی سعی بکنید تسک هایی ریزی که شخص دیگری می تواند انجام دهد را به دیگران بسپارید روی کار های مهم تمرکز بکنید یا اینکه آن کار های ریز را در آزاد خود انجام دهید.
۳. نامنظم بودن
کار کردن در محیطی که نظمی در آن وجود ندارد تمام چیز در جایی افتاده که در مواقع لزوم دسدلهره و ترس ی سریعی به آن وجود ندارد می تواند بسياري از شما را هدر دهد. نمونه این نامنظمی ها را می توان نا مرتب بودن برگه های مورد نیاز و مهم، پرسش کردن دائم اطلاعات کلیدی مهم همچنین فراموش کردن انجام وظایف تا لحظات انتها همگی مثال هایی هستند که با کمی نظم می توان از اتفاق افتادن آن ها حسابی پیش گیری کرد.
۴. حواس پرتی های دائمی
در محیطی کار می بکنید که عوامل بسياري می توانند باعث حواس پرتی شوند؟ یکی از مطالعاتی که اخیرا منتشر شده، نشان می دهد که حواس کارمندان هر ۱۱ دقیقه کاملا پرت می شود. با این حواسی که نمی تواند تمرکز بالای خود را حتی بعد از ۱۱ دقیقه هم نگه دارد، تعجبی ندارد که هیچ کاری با آن شکل مطلوب انجام نشود. در مورد عادت هایی فکر بکنید که هر روز با انجام آن ها همکاران خود را دعوت می بکنید تا حواس شما را پرت کنند، از ارسال پیام کوتاه سریع برای چک کردن ایمیل ها، در حالی که سعی دارید به صورت کامل روی مورد دیگری تمرکز بکنید .
کم کردن عادت ها رفتار هایی که باعث حواس پرتی می شوند یاری می نماید تا روی موضوعاتی که قصد تمرکز و انجام آن ها را دارید، همچنان متمرکز بمانید. سعی بکنید روی تقویم کاری معین بکنید که زمان های کاری بایستی قطعا «مشغول» باشید. چنانچه در مخصوصی برای محل کار خود دارید آن را ببندید، گوشی خود را روی حالت سکوت قرار دهید و به افراد دیگر هم بسیار زیاد واضح بگویید که در مناسب دیگری با آن ها حرف خواهید کرد.
۵. چند وظیفگی
بسیار زیاد ها فکر می کنند زمانی که در حال انجام چندوظیفه با هم هستند بهره وری زیاد بالاتری دارند در حالی که چندوظیفگی تنها می تواند این حس را برای شما شبیه سازی نماید در واقع بهره وری شما را پایین تر بیاورد. مغز شما در یک معین تنها می تواند روی یک وظیفه تمرکز نماید و حداکثر بهره وری خود را نشان دهد. پس تغییر دائم تمرکز مغز بین دو یا چند وظیفه باعث می شود روی هیچ یک از وظایف تمرکزی که لازم است وجود نداشته باشد.
چنانچه فکر می بکنید جزو آن دسته افرادی هستید که فکر می بکنید چندوظیفگی یا همان مولتی تسکینگ را می دانید، بهتر است دست از این کار بردارید و متوجه شوید که در حال آسیب زدن به عملکرد خود هستید زمان خود را هدر می دهید. به جای چنین کاری بر روی یک وظیفه تمرکز لازم را بگذارید، در مدت زمان معین آن را انجام دهید و پس با خیال آسوده به سمت وظیفه بعدی بروید.
۶. عالی خواستن تمام چیز
انجام دادن کار ها به سبکی که کوچکترین نقصی در آنها وجود نداشته باشد به جرات خواسته تمام است. اما عادت به اینکه تمام چیز را تنها عالی بخواهیم بعد از مدتی علاوه بر اینکه آزار دهنده می شود می تواند زمانی بسياري از شما بگیرید، چرا که مجبورتان می نماید برای اینکه یک وظیفه را به میزان عالی برسانید صبر، زحمت و خیلی زیادتری صرف بکنید .
در نظر گرفتن میزان خیلی ی از وقت جهت پرفکت کردن یک وظیفه تنها به عقب انداختن قدم های بعدی است که بایستی مرتب با نظم ویِژگزینشه خود برداشته شوند. از همین الان این عادت را از بین ببرید به جای آن تلاش بکنید وظیفه خود را درجه بهتر کافی برسانید بعد به سمت جلو حرکت بکنید و هیچ وقت در یک وهله توقف کامل نکنید.
۷. چک کردن دائم پست الکترونیکی ها
در سال ۲۰۱۳ حدود ۳۲ درصد از کارمندانی که در ایالات متحده آمریکا مشغول به انجام کار بوده اند اعلام کرده اند که به پست الکترونیکی ها تنها بعد از گذشت ۱۵ دقیقه از دریافت آن ها، جواب داده اند. به این میزان ۲۳ درصد از کارمندان دیگر این کشور را اضافه بکنید که صرفا بعد از ۳۰ دقیقا ایمیل های دریافتی را جواب گفته اند. سوال، واقعا هر چه سریع تر جواب دهیم، خوب است؟ چک کردن دائم ایمیل ها می تواند مدت زمان زیاد ی اهمیت بسياري نیز دارد را از ما بگیرد ولی این روند را می توان کنترل کرد.
اگر بخواهید عادت جدید بهتری جهت چک کردن ایمیل ها برای بسازید، می توانید اطلاعیه دهنده های دستگاه های مختلف مثل لپ تاپ، گوشی یا تبلت خود را به شکلی تنظیم بکنید که در زمان کار روی پروژه های خیلی مهم به صورت دائم زمان شما را با ارسال نوتیفیکیشن از ایمیل جدید نگیرند. همچنین می توانید کلاینت های پست الکترونیکی را به شکلی تنظیم بکنید که در طول روز فقط ۲ یا حداکثر ۳ بار در روز چک کنند. به این شکل با عادت حسابی جهت خریده اید.
آذر ۱۰, ۱۳۹۹
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸
خرداد ۹, ۱۳۹۷
آبان ۹, ۱۳۹۶